Milttonin missio:


haluamme olla maailman paras viestintätoimisto pohjoismaalaisille organisaatioille ja Pohjoismaissa toimiville kansainvälisille brändeille

Lue lisää

Tervetullutta häirintää – Suomen Punaiselle Ristille eurooppalainen markkinointiteknologian innovaatiopalkinto


Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivänä toteuttama SPRTakeover-kampanja palkitaan keskiviikkona 25. toukokuuta Sabre Awards -kilpailussa EMEA-alueen vuoden parhaana markkinointiteknologian innovaationa. Lisäksi kampanja kilpailee yhdistyksille tehdyn työn sarjassa. EMEA Sabre Awards on yksi maailman suurimmista PR-alan kilpailuista ja siihen osallistuu vuosittain yli 2000 työtä. SPRTakeoverin suunnittelivat Miltton ja Miltton Creative. Kyseessä on toinen vuosi peräkkäin, kun Milttonin suunnittelemalle työlle myönnetään innovaatiopalkinto.

    Ratkeaako Kokoomuksen puheenjohtajakilpa eläkekattoon?


    Perinteisesti poliitikkoja arvioidaan oikeisto-vasemmisto -akselilla, sekä toisaalta esim. liberaali–konservatiivi -akselilla. Milttonin käyttämä Red Note -analyysi pohjaa kansanedustajien ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja antamiin vaalikonevastauksiin, ja antaa  kiinnostavia eväitä tulkita Kokoomuksen johtokandidaattien perimmäisiä näkemyksiä. Ville Kopra kirjoittaa aiheesta Taloustaidon blogissa.

      Vastuulliset raportoijat Amsterdamissa


      Amsterdamiin on kokoontunut kuluneen viikon aikana yli 1000 yritysvastuuammattilaista. Kaupungissa järjestetään viides GRI Global Conference. GRI on maailman käytetyin yritysvastuuohjeisto ja sitä hyödynnetään laaja-alaisesti ympäri maailman. Konferenssiin on tullut osallistujia joka puolelta maailmaa. Hyvä esimerkki kansainvälisyydestä oli konferenssin käynnistänyt työpaja, jossa pöydässäni istui eurooppalaisten lisäksi vastuullisuusammattilaisia aina Abu Dhabista Intiaan sekä Japaniin.

        Tarinankerronnan mahdollisuudet jäävät liigaseuroilta käyttämättä


        Kotimaisen jääkiekkoliigan suosiosta ja yleisömääristä keskustellaan mediassa usein. Sosiaalisen median seuraajamassaa tarkastellessa seuroilla ei ole hävettävää. Seurat eivät kuitenkaan hyödynnä täysin tätä sosiaalisen median tuomaa mahdollisuutta sitouttamisen ja uusien fanien houkuttelemisen näkökulmasta.

          Kolme syytä, miksi yritysten kannattaa ottaa yhdenvertaisuus­suunnittelu vakavasti


          Yhdenvertaisuussuunnittelu on konkreettinen ja toimiva tapa tuoda vastuullisuus osaksi yrityksen päivittäistä toimintaa ja nostaa monimuotoisuus kilpailueduksi.

            Miltton Showcase 2016, pe 13.5.


            Avaamme jälleen ovet markkinoinnin, viestinnän ja vaikuttamisen ammattilaisille. Luvassa värikäs kattaus työnäytteitä ja keskusteluja, yhdessäoloa ja uusia tuttuja, musiikkia ja kuplivaa.

              Yritysvastuuta kiekkokaukalossa


              Mitä olisi jääkiekko ilman ulkojäillä opittuja toinen toistaan hienompia jalkakyniä? Mielestämme paljon köyhempää ja niin myös maailman parhaan jääkiekkoliigan NHL:n mielestä. Ilmastonmuutoksella on suora yhteys jääkiekkoon sekä moniin muihin talviurheilulajeihin. Jos ilmasto lämpenee merkittävästi, ulkona, talvisessa säässä luonnollisimmassa muodossaan harjoitetut lajit kadottavat identiteettinsä ja sielunsa.

                Vastuullisuus myy ja suututtaa


                Humpuukia, tappouhkauksia, päästökauppaa, markkinointijippoja, strategista yritysyhteistyötä, vihastuttamista. Erikoinen listaus asioita ja tekoja, joilla on yksi yhteinen nimittäjä: yritysvastuu. Milttonin uusin Insights-raportti, Hyvä yritys, julkaistiin tiistaina 12. huhtikuuta.

                  Joka toinen on jättänyt ostamatta vastuuttomasti tuotettuja tuotteita tai palveluja


                  Naiset ja miehet reagoivat eri tavoin työnantajan vastuuttomuuteen. Lähes puolet (49 %) kaikista suomalaisista ja peräti 56 prosenttia naisista on jättänyt ostamatta vastuuttomasti tuotettuja tuotteita tai palveluita, käy ilmi Milttonin maaliskuussa 2016 teettämästä vastuullisuustutkimuksesta.

                    Onko uutisagendamme lobbauksen tulosta?


                    Mediajulkisuus on tärkeä vaikuttamisen kanava, kun esimerkiksi luonnonsuojelujärjestö hakee huomiota asialleen. Mutta kiinnostaako julkinen keskustelu lobbaavaa tahoa, jos asiaan pystyy vaikuttamaan ”kulisseissa”? Jenni Tikkanen peilaa gradututkimuksensa tuloksia Milttonin vaikuttajaviestinnän asiantuntijan Toni Kokon näkemyksiin.

                      Miltton rekrytoi Johannes Schulmanin kehittämään viestintäalan ymmärrystä pääoma­markkinoista ja yritysjärjestelyistä


                      Miltton Group perustaa uuden tytäryhtiön, jonka toimitusjohtajana ja Miltton-ryhmän osakkaana aloittaa suomalaisen ja pohjoismaisen talouselämän asiantuntija Johannes Schulman. Tytäryhtiö Miltton Markets vahvistaa Milttonin talousviestinnän tarjontaa keskittyen erityisesti strategiseen talousviestintään, pääomamarkkinoihin ja yhtiöiden nykytilan muutoksiin sekä näihin liittyviin palveluihin.