Milttonin missio:


haluamme olla maailman paras viestintätoimisto pohjoismaalaisille organisaatioille ja Pohjoismaissa toimiville kansainvälisille brändeille

Lue lisää
Tervetuloa ostoksille American Express Helsinki New kauppaan! Kauppa on auki vielä tänään lauantaina 10-16! #amexoffline #americanexpress #rh @rh_studio #lappset
Instagram Miltton Showroom

Raportointi ei ole menossa minnekään


Kaikille sopivaa, yhteistä raportoinnin mallia ei ole näköpiirissä. Siksi kehittämisen ohjenuoraksi kannattaa ottaa oman organisaation etu ja tavoitteet.

    Edunvalvontaa notkealla nuotilla


    Notkeassa modernissa vaihdamme sosiaalista ryhmää ja statusta kuin takkimme naulakkoa. Ryhmien ja identiteettien välillä liikutaan vikkelämmin kuin aiemmin, ainakin jos maailman johtavan sosiologin Zygmunt Baumanin teoriaa Liquid modernity -teoriaa on uskominen.

      Ei sisältö ole kuningas – koska lukija päättää


      Lopulta sillä, millaista kuningassisältöä onkaan mielestään rakentanut, ei ole mitään merkitystä, jos se ei herätä vastaavia tunteita lukijassa. Tai jos se ei edes tavoita lukijaa.

        Christina Dahlblom Milttoniin – palvelutarjonta laajenee johdon ja johtamisen kehittämiseen


        Liikkeenjohdon valmentajana ja konsulttina työskennellyt kauppatieteiden tohtori Christina Dahlblom aloittaa Milttonilla. Milttonin strateginen tarjonta laajenee johdon ja johtamisen kehittämiseen.

          GRI:n raportointiohjeistot uudistuvat – jälleen


          Viime perjantaina päättynyt kolmipäiväinen GRI Global Conference keräsi yhteen yli tuhat yritysvastuuammattilaista 77 maasta. Aikaisemmassa blogissani kirjoitin siitä, miten keskustelu päätyi aika ajoin hieman ylevälle ja jopa julistavalle tasolle kestävän kehityksen merkityksellisyydestä. Etukäteen yksi odotetuimmista aiheista konferenssissa oli lisätiedon saaminen uusista GRI-standardeista.

            Tervetullutta häirintää – Suomen Punaiselle Ristille eurooppalainen markkinointiteknologian innovaatiopalkinto


            Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivänä toteuttama SPRTakeover-kampanja palkitaan keskiviikkona 25. toukokuuta Sabre Awards -kilpailussa EMEA-alueen vuoden parhaana markkinointiteknologian innovaationa. Lisäksi kampanja kilpailee yhdistyksille tehdyn työn sarjassa. EMEA Sabre Awards on yksi maailman suurimmista PR-alan kilpailuista ja siihen osallistuu vuosittain yli 2000 työtä. SPRTakeoverin suunnittelivat Miltton ja Miltton Creative. Kyseessä on toinen vuosi peräkkäin, kun Milttonin suunnittelemalle työlle myönnetään innovaatiopalkinto.

              Ratkeaako Kokoomuksen puheenjohtajakilpa eläkekattoon?


              Perinteisesti poliitikkoja arvioidaan oikeisto-vasemmisto -akselilla, sekä toisaalta esim. liberaali–konservatiivi -akselilla. Milttonin käyttämä Red Note -analyysi pohjaa kansanedustajien ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja antamiin vaalikonevastauksiin, ja antaa  kiinnostavia eväitä tulkita Kokoomuksen johtokandidaattien perimmäisiä näkemyksiä. Ville Kopra kirjoittaa aiheesta Taloustaidon blogissa.

                Vastuulliset raportoijat Amsterdamissa


                Amsterdamiin on kokoontunut kuluneen viikon aikana yli 1000 yritysvastuuammattilaista. Kaupungissa järjestetään viides GRI Global Conference. GRI on maailman käytetyin yritysvastuuohjeisto ja sitä hyödynnetään laaja-alaisesti ympäri maailman. Konferenssiin on tullut osallistujia joka puolelta maailmaa. Hyvä esimerkki kansainvälisyydestä oli konferenssin käynnistänyt työpaja, jossa pöydässäni istui eurooppalaisten lisäksi vastuullisuusammattilaisia aina Abu Dhabista Intiaan sekä Japaniin.

                  Tarinankerronnan mahdollisuudet jäävät liigaseuroilta käyttämättä


                  Kotimaisen jääkiekkoliigan suosiosta ja yleisömääristä keskustellaan mediassa usein. Sosiaalisen median seuraajamassaa tarkastellessa seuroilla ei ole hävettävää. Seurat eivät kuitenkaan hyödynnä täysin tätä sosiaalisen median tuomaa mahdollisuutta sitouttamisen ja uusien fanien houkuttelemisen näkökulmasta.