Milttonin missio:


haluamme olla luotetuin neuvonantaja pohjoismaisille yrityksille sekä kansainvälisille organisaatioille New Nordics -alueella

Lue lisää

Milttonin asiakkaille Grand Prix ja joukko palkintoja Eurobest- ja European Excellence Awards -kilpailuissa


Eilen jännitettiin suomalaistöiden menestystä Lontoossa ja Hampurissa, kun Eurobest ja European Excellence Awards palkitsivat tahoillaan vuoden parhaat eurooppalaiset markkinointi-, PR- ja viestintätyöt. Eurobestissa CMI:n Älä kerro Martille ja Kinkkutemppu nappasivat kummatkin pronssia. Viestintää ja PR:ää mittaavassa European Excellence Awardseissa Älä kerro Martin tilille napsahti vuoden viraaliviestinnän titteli sekä koko kilpailun Grand Prix. Kinkkutemppu palkittiin vuoden parhaana energia-alan työnä ja Sultan-kondomien F*ck like a Finn vuoden pohjoismaisena työnä.

    Herätä päättäjät – vaikuttamisen tavat muuttuvat


    Yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa liikutaan eri tasoilla, jotka tukevat saumattomasti toisiaan. Kovan edunvalvonnan ydin, eli omien asioiden ajaminen eteenpäin tarvitsee tuekseen vahvaa sidosryhmätyötä ja yleisen tietoisuuden lisäämistä. Yhä laajempi ja pirstaleisempi joukko vaikuttajia pitää perehdyttää omiin näkemyksiin. Entistä tärkeämpää on julkisen keskustelun ja mielikuvien merkitys.

      Miltton Insights VII: Yritykset, pää pois pensaasta!


      Rohkeutta, yritykset! Suomalaiset, ruotsalaiset ja virolaiset odottavat yrityksiltä kannanottoja yhteiskunnallisiin ongelmiin. Miltton Insights -raporttisarja jatkuu yritysten yhteiskunnallisia kannanottoja käsittelevällä laajalla tutkimuksella, jonka tulos on selvä: vaikenemisen aika on ohi ja yritysten on uskaltauduttava mukaan yhteiskunnalliseen keskusteluun – myös vaikeissa aiheissa.

        Miltton Gradukilpailu etsii vuoden markkinointiviestinnän gradua


        Onko pro gradu -tutkielmallasi annettavaa markkinointiviestinnälle? Oletko löytänyt jotain uutta ja jännittävää? Me tahdomme kuulla siitä. Miltton etsii vuoden kirkkaimpia mieliä, jotka tutkivat, tiivistävät ja esiintyvät hurmaten arvovaltaisen tuomaristomme.

          Nyt se on tutkittu: Suomi-pomo kaihtaa konflikteja ja tarvitsee omaakin aikaa


          Suomalainen johtaja on kansainväliseen kollegaansa verrattuna luontaisesti vähemmän sosiaalinen, uudistajana maltillisempi sekä yleisesti ottaen harmoniahakuisempi. Tämä käy ilmi Workplace Nordicin ja Miltton Academyn tiistaina esittelemästä aineistosta, joka kattaa yli 800 suomalaista johtajaa ja esimiestä.

            Milttonin asiakkaille kuusi shorttia European Excellence Awardseissa


            Vuoden parasta eurooppalaista PR- ja viestintätyötä palkitseva European Excellence Awards julkisti torstaina shortlistinsa. Suomalaisille organisaatioille tupsahti kahdeksan ehdokkuutta, joista kuusi Milttonin asiakkaille. Voittajat julkistetaan 30. marraskuuta Hampurissa.

              Jarkko Konttinen Miltton Creativen toimitusjohtajaksi


              Jarkko Konttinen (MBA) siirtyy Miltton-ryhmän markkinointiin keskittyneen tytäryhtiön Miltton Creativen toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Konttisen nimitys syventää entisestään Milttonin osaamista merkityksellisen markkinointiviestinnän sekä brändi- ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Miltton Creative hakee Konttisen johdolla tulevilta vuosilta vahvaa kasvua ja palveluportfolion laajentamista.

                Keep calm and negotiate


                Syksy on muutosten ja uusien alkujen aikaa. Brexitin kohdalla en olisi tästä kuitenkaan niin varma. Eroneuvotteluista kanaalin toisella puolella on toivottu, että EU:n valtioiden ja hallitusten johtajat voisivat lokakuussa kokoontuessaan todeta työn edenneen niin hyvin, että alustavat keskustelut Britannian ja EU:n tulevasta suhteesta voidaan aloittaa. EU-puolella ei kuitenkaan ole valmiutta. Vaikka joidenkin ennustamaa suurta kriisiä ei vielä ole koettu, ei neuvotteluissa ole saavutettu yhteisymmärrystä vielä minkään aihepiirin osalta.

                  Lotta Nymann-Lindegren Miltton Brusselsin johtavaksi neuvonantajaksi


                  EU-erityisasiantuntija Lotta Nymann-Lindegren (VTM) aloittaa Miltton Groupin tytäryhtiön, Miltton Brusselsin johtavana neuvonantajana Kööpenhaminassa.  Miltton Brussels tarjoaa suomalaisille ja pohjoismaisille yrityksille laajoja viestinnän palveluita erikoistuen EU-päätöksenteon analyyseihin, neuvonantoon ja edunvalvontaan. Nymann-Lindegrenin nimitys syventää entisestään Milttonin huippuosaamista EU-toimintaympäristön neuvonannossa ja vahvistaa pohjoismaista vaikuttajaviestinnän palvelutarjontaa.

                    Elina Moisio siirtyy Milttoniin


                    Ympäristöministeri Ville Niinistön ja työministeri Anni Sinnemäen erityisavustajana työskennellyt Elina Moisio (VTM) on kutsuttu Miltton Networksin osakkaaksi ja nimitetty johtavaksi asiantuntijaksi 1.10.2017 alkaen. Moision nimitys syventää Milttonin ymmärrystä yritysten yhteiskunnallisen toimintaympäristön muutoksesta sekä vastuullisuuden liittämisestä kaikkeen toimintaan.

                      Miltton Insights VI: The death of the chameleon


                      Miltton Insights -raporttisarjan tuorein tulokas, The death of the chameleon, syventyy työnantajabrändäyksen kahteen kulmakiveen: työntekijäkokemukseen ja työnantajakuvaan.

                        Huipputiimi neuvomaan yrityksiä Trumpin ja Brexitin vaikutuksista


                        Joukko huippuosaajia yhteiskunnan eri aloilta on perustanut Yhdysvaltoihin läntistä maailmaa mullistavien muutosten analysointiin ja hallintaan erikoistuneen johdon konsultointitoimiston. Nordic West Office on Miltton Groupin tytäryhtiö ja sen toimitusjohtajana aloittaa Keskuskauppakamarin toimitusjohtajan tehtävistä siirtyvä Risto E.J. Penttilä. Yhdysvaltojen toimintojen vetäjänä Amcham Finlandin toimitusjohtajan tehtävistä siirtyvä Kristiina Helenius.

                          Tom Wright Milttoniin vahvistamaan brändikokemusten elämyksellisyyttä


                          Miltton Group on nimittänyt Tom Wrightin teknologiasta ja tuotannosta vastaavaksi johtajaksi. Wrightilla on vahva kansainvälinen osaaminen mediakentästä ja teknologisesta murroksesta työskenneltyään aikaisemmin luoviin ja innovatiivisiin tuotantoihin erikoistuneessa Ntropicissa Pohjois-Amerikan toimintojen toimitusjohtajana sekä perustajaosakkaana virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden tuotantoihin erikoistuneessa Tacticissa. Wright vahvistaa entisestään Milttonin osaamista innovatiivisten brändikokemusten luomisessa.

                            Verkostoitumissovellus Mingla valloitti SuomiAreenan


                            Markkinointiviestintätoimisto Milttonin kehittämä ja lanseeraama verkostoitumissovellus Mingla valloitti SuomiAreenan keräämällä sovellukseen viikon aikana lähes 3 000 käyttäjää. Bisnesmaailman Tinderiksikin kutsuttu maksuton mobiilisovellus tarjosi SuomiAreena-kävijöille sen, minkä Tinder sitä oikeaa etsivälle: se yhdisti ihmiset, joiden on syytä tavata ja tutustua. SuomiAreena-kävijät verkostoituvat sovelluksen kautta selvästi naapurimaita aktiivisemmin.

                              Kinkkutemppu ja Arlan Luonto+ voittoon SABRE Awardseissa


                              EMEA-alueen viestinnän parhaimmistoa palkitsevan Sabre Awardsin finalistien joukkoon mahtui tänä vuonna kaksi Milttonin toteuttamaa projektia. Gold SABRE -palkinnon Corporate Media Relations -kategoriassa pokkasi eilen Lontoossa paistinrasvat polttoaineeksi kääntänyt Kinkkutemppu. Myös Milttonin Arlalle suunnittelema Luonto+ -vihannesjogurttien lanseeraus palkittiin näkemyksellistä sisällöntuotantoa korostavalla In2 SABRE -palkinolla edistyksellisestä blogien hyödyntämisestä.

                                Valtaosa suomalaisista valmiita maksamaan vastuullisista tuotteista ja palveluista korkeampaa hintaa


                                Suomen suurimman viestintätoimistoryhmä Milttonin teettämän vastuullisuustutkimuksen mukaan kolme neljästä suomalaisesta on valmis maksamaan korkeamman hinnan vastuullisesti tuotetuista tuotteista tai palveluista. Jo kolmatta kertaa toteutettu tutkimus selvitti vastuullisuuden kasvavaa merkitystä suomalaisten kulutustottumuksissa.

                                  World Employer Branding Day: tästä maailmalla puhutaan juuri nyt


                                  World Employer Branding Day kokosi tällä viikolla 370 työnantajabrändäyksen osaajaa Budapestiin. Miltton toimi kansainvälisen tapahtuman maakumppanina ja työnantajabränditiimimme oli paikan päällä haistelemassa uusimpia tuulia. Nämä viisi asiaa puhuttelevat työnantajabrändiyhteisöä juuri nyt.

                                    World Employer Branding Day: Ketä kiinnostaa?


                                    Olemme juuri saapuneet keväiseen Budapestiin osallistumaan World Employer Branding Day -tapahtumaan. Seuraksemme on saapunut 370 työnantajabrändäyksestä kiinnostunutta vierasta – mutta keitä he ovat? Ketä työnantajabrändäys kiinnostaa ja miksi?

                                      Milttonin asiakkaille tuplashorttaukset Sabre ja European Excellence Awardseissa


                                      EMEA-alueen viestinnän parhaimmistoa palkitsevan Sabre Awardsin sekä eurooppalaiseen vaikuttajaviestintään keskittyvän, European Excellence Awardsin (EEA) shortlistit julkaistiin juuri.

                                        Maria Wetterstrand Milttoniin vahvistamaan pohjoismaista vastuullisuusosaamista


                                        Miltton Group perustaa uuden tytäryhtiön, jonka toimitusjohtajana ja osakkaana aloittaa pohjoismaisen vastuullisuuskentän moniottelija Maria Wetterstrand. Miltton Purpose vahvistaa Milttonin palvelutarjontaa tavoitteenaan varmistaa, että vastuullisuus on mukana yritysjohdon strategisella agendalla.

                                          Kuntavaalit 2017: Paikallinen puurtaja joutui väistymään henkilöbrändin tieltä


                                          Kuntavaalien myötä suomalainen poliittinen kulttuuri astui uuteen aikaan.

                                            Mikä Suomessa kiehtoo, Kiina?


                                            Haastattelimme Kiinan ja Suomen yhteistyön mahdollisuuksista Kiina-asiantuntijaa, VTM Anna Gustafssonia. Haastattelu on jatkoa Milttonin ja Gustafssonin julkaisemalle Nälkäinen Lohikäärme -raportille.

                                              Miksi Suomi oli valmis Telian viestille juuri nyt?


                                              Markkinointiviestintää ei luoda tyhjiöön. Parhaimmillaan se heijastaa ympäröivää maailmaa ja kertoo asiakkaille (ja potentiaalisille sellaisille), työntekijöille, kumppaneille ja muille sidosryhmille millaisella arvopohjalla yritys seisoo. Ja tietenkin tukee sen liiketoiminnallisia tavoitteita.

                                                Minkälaisen tarinan yrityksesi kuvat kertovat? Kolme ideaa parempaan visuaaliseen someviestintään


                                                Viestintäkonsulttimme Lauri Hannus kertoo kolme asiaa, jotka yrityksen kannattaa muistaa käyttäessään kuvia viestinnässä. Sosiaalisen median mukana kuvat arkipäiväistyvät, mutta eivät muutu yhdentekeviksi.

                                                  Yhteisöverokannan lasku toimii – seuraavaksi pääkonttoripolitiikkaa


                                                  Pääekonomistimme Ville Kopra tarttui mielenkiinnolla yhteisöverotulon kehitykseen uusimmassa Taloustaidon blogissa.

                                                    Ville Kopra Miltton Groupin pääekonomistiksi


                                                    Suomen suurin viestintätoimistoryhmä Miltton Group on nimittänyt Ville Kopran (VTM) pääekonomistiksi 1.4.2017 alkaen.

                                                      Mari Saarteinen Miltton Brusselsin johtavaksi neuvonantajaksi


                                                      Mari Saarteinen (VTM) aloittaa Suomen suurimman viestintätoimistoryhmän Miltton Groupin tytäryhtiön Miltton Brusselsin johtavana neuvonantajana.

                                                        5 viestintävinkkiä hackathonin järjestäjille


                                                        Yhä useampi yritys järjestää hackathonin, jossa yrityksen ovet ja data avataan esimerkiksi viikonlopun ajaksi koodarien ja startupien käyttöön. Listasimme viisi vinkkiä, joilla hackathonista saa liiketoimintahyötyjen lisäksi näkyvyyttä.

                                                          Jukka-Pekka Myllyksestä Miltton Oy:n toimitusjohtaja


                                                          Jukka-Pekka Myllys (VTM) aloittaa Miltton Oy:n toimitusjohtajana 15.2.2017.